Εκπαιδευτικά Νέα

E-Books Cy

Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2013

Έκθεση

Σε ένα άρθρο για την τοπική εφημερίδα να αναφέρετε την προσφορά του σχολείου στην πολύπλευρη αγωγή και κοινωνικοποίηση του νέου. Με ποιους τρόπους μπορεί να συμβάλλει η σχολική εκπαίδευση ώστε να είναι σε θέση ο νέος να ανταπεξέλθει στις δύσκολες και ταχύτατα μεταβαλλόμενες κοινωνικές συνθήκες της εποχής μας;

Κύριες Έννοιες: Σχολείο – αγωγή του νέου

ΠΡΟΛΟΓΟΣ: Επεξήγηση δεδομένων

ΚΥΡΙΟ ΜΕΡΟΣ:

Ζ1: Διαμόρφωση της προσωπικότητας του νέου με βάση τις σύγχρονες απαιτήσεις αλλά και το μοντέλο της ανθρωπιστικής μόρφωσης αφού:

·         Επιδιώκει τη γνωστική κατάρτιση τόσο ως γνώση του εσωτερικού κόσμου (επίγνωση ικανοτήτων, αυτοκριτική, αυτοέλεγχο, αυτογνωσία) όσο και ως ετερογνωσία δηλαδή γνώση του κοινωνικού, πολιτιστικού και φυσικού περιβάλλοντος (κατανόηση του φυσικού κόσμου και των κανόνων που διέπουν το κοινωνικό σύνολο, γνώση και αξιοποίηση της πολιτιστικής παράδοσης και αντίληψη της αισθητικής, μύηση στην επιστημονική γνώση και έρευνα).

·         Καλλιεργεί και αναπτύσσει τις ανώτερες νοητικές λειτουργίες, την κριτική, την πειθώ. Έτσι το άτομο επεξεργάζεται τα εξωτερικά ερεθίσματα, αποκτά άμεση αντίληψη των πραγμάτων και διαμορφώνει αυτόνομη σκέψη που τον βοηθά να απαλλαγεί από την πλάνη, την άγνοια, το φανατισμό.

·         Παράλληλα εθιζόμενο στη διαλεκτική σκέψη διευρύνει τους πνευματικούς του ορίζοντες και αποκτά δημιουργική και σκέψη αλλά και πνευματική ανεκτικότητα, αρετές που αποτελούν τη βάση της δημοκρατικής συνείδησης.

·         Ευαισθητοποιεί ηθικά και συναισθηματικά το νέο άνθρωπο δίνοντάς του τις βασικές ανθρωπιστικές αρχές και αξίες (σεβασμός στα ανθρώπινα δικαιώματα, πίστη στα ιδανικά της ελευθερίας, της ισότητας, της ειρήνης, της αξιοπρέπειας, της φιλανθρωπίας κ.λπ.)

·         Κοινωνικοποίηση του ατόμου και αρμονική συνύπαρξη του «εγώ» με το «εμείς» καθώς:
·         Εντάσσει το νέο στις πολιτικές διαδικασίες με τη δημιουργία πολιτικού στοχασμού, την ενημέρωση για τη δημοκρατική αγωγή και την εμπειρία των σχολικών κοινοτήτων όπου εφαρμόζονται οι βασικές πολιτικές αρχές, με αποτέλεσμα τη δημιουργία «πολιτικών όντων» που ενδιαφέρονται και συμμετέχουν στα κοινά.

Ζ2: Οι τρόποι τους οποίους οφείλει η σχολική εκπαίδευση να μετέρχεται προς αυτή την κατεύθυνση είναι οι εξής:

·         Ενισχυμένη και σύγχρονη διδασκαλία των μαθημάτων εκείνων που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες (εκμάθηση υπολογιστών, ξένων γλωσσών).

·         Άμεση αξιοποίηση των δυνατοτήτων της σύγχρονης τεχνολογίας και ιδιαίτερα του Internet ώστε να επιτευχθεί αποτελεσματικά η πρόσβαση σε βιβλιοθήκες και αρχεία αλλά και να προωθηθεί η συνεργασία ανάμεσα στα εκπαιδευτικά ιδρύματα. Έτσι ο νέος αποκτά ευελιξία και ικανότητα προσαρμογής και συνεργασίας.

·         Εξοικείωση του μαθητή/φοιτητή με τις διαδικασίες της «δια βίου μάθησης» της «αναμόρφωσης» και της «ανοιχτής» εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης (Ανοιχτά Πανεπιστήμια, μεταπτυχιακά προγράμματα) ώστε να μάθει την αναγκαιότητα που επιβάλλει η σύγχρονη εποχή για συνεχή επιμόρφωση και ανανέωση των επαγγελματικών προσόντων ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες.

·         Αποτελεσματικός και συστηματικός επαγγελματικός προσανατολισμός ώστε να τεθούν οι βάσεις για την αγαστή σχέση ατόμου – εργασίας/επαγγέλματος αλλά και την επιτυχή σύνδεση προσφοράς – ζήτησης εργασίας.
·         
       Εναρμόνιση των εκπαιδευτικών στόχων με τα δεδομένα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και εκμετάλλευση των ευρωπαϊκών προγραμμάτων ανταλλαγής μαθητών/φοιτητών.
·         
       Σύνδεση του σχολείου με την κοινωνία ώστε να αποκτηθεί μια πλήρης και αντικειμενική εικόνα της σύγχρονης κοινωνικής πραγματικότητας και των προβλημάτων ή των δυσκολιών της (ενημέρωση για ναρκωτικά, AIDS, ρατσισμό, παραβατικότητα, ανεργία, οικολογική ρύπανση κ.λπ.).

·          Έμφαση στη διδασκαλία της γλώσσας, της ιστορίας και της εθνικής παράδοσης με στόχο την αποτροπή του κινδύνου μιας ισοπεδωτικής πολιτιστικής ομοιομορφίας και μιας   ξενομανίας ή την αποφυγή της διαρροής του ελληνικού πνευματικού δυναμικού στο εξωτερικό λόγω των εντεινόμενων δυσχερειών στην ελληνική κοινωνία.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Συμπέρασμα – Επέκταση του νου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

E-Books Cy