Εκπαιδευτικά Νέα

E-Books Cy

Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2013

Νέα Ελληνικά Α΄ Γυμνασίου - Γλώσσα Ενότητες 1, 2

Επανάληψη Ενότητα 1, 2  Νέα Ελληνικά Α΄ Γυμνασίου

Να βρεις σε ποιο είδος εντάσσεται η πρόταση σύμφωνα με τη σημασία/σημεία στίξης (αποφαντική, ερωτηματική, προστακτική, επιφωνηματική).

Αύριο θα πάω σχολείο νωρίς.
Ανοίξτε τα βιβλία στη σελίδα 25.
Πότε θα έρθεις;
Ο Γιάννης είναι πολύ καλός μαθητής.
Είσαι εξαιρετικό άτομο!
Θα πας απόψε στο πάρτυ;
Φάε όλο το φαγητό σου.
Κέρδισα εύκολα το διαγωνισμό!

Βρες αν η πρόταση είναι καταφατική ή αρνητική.

Μην πατήσεις γιατί μόλις σφουγγάρισα.
Στις 9:45 αρχίζει ο ποδοσφαιρικός αγώνας.
Δεν υπάρχει περίπτωση να τον συγχωρέσω.
Θα πάω στο φίλο μου για να παίξουμε.

Να βρεις σε ποιο είδος εντάσσεται η πρόταση σε σχέση με τους όρους/ τη δομή/ τα συστατικά της (απλή, σύνθετη, επαυξημένη, ελλειπτική).

Ο Κώστας τρώει το φαγητό.
Τι κάνεις;
Η καθηγήτρια άρχισε το μάθημα καθυστερημένα.
Ο στρατιώτες πέρασαν τον ποταμό.
Η Μαρία και ο Γιάννης χαιρέτισαν τον δάσκαλο.
Ο Γιάννης και η Ελένη κοιμούνται.
Ο Γιάννης κοιμάται.
Ο μαθητής έφαγε τυρόπιτα.
Τι κάνεις;
Το κουδούνι χτύπησε.
Ο Γιάννης έφαγε τυρόπιτα και κουλούρι.
Είμαι καλά.       
Ο Γιάννης κοιμάται ήσυχα στο κρεβάτι.
Ο Γιάννης έφαγε μια μεγάλη και νόστιμη τυρόπιτα.
Εσύ;
Ο Γιάννης είναι καλός και γλυκός.
Έρχεται η καθηγήτρια!
Ο έξυπνος μαθητής σηκώνει το χέρι.

Μετάτρεψε τις παρακάτω προτάσεις στα άλλα είδη.

Κοιμάται.
Απλή: ______________________________________________________________________
Επαυξημένη: ________________________________________________________________
Σύνθετη:____________________________________________________________________

Οι τουρίστες απολαμβάνουν τον ήλιο
Ελλειπτική: __________________________________________________________________
Σύνθετη:____________________________________________________________________
Επαυξημένη:_________________________________________________________________

Τα παιδιά επισκέφτηκαν την ηλικιωμένη γιαγιά τους.
Ελλειπτική:__________________________________________________________________
Απλή:______________________________________________________________________
Επαυξημένη:_________________________________________________________________

Αναγνώρισε τους κύριους όρους της πρότασης (υποκείμενο, ρήμα, αντικείμενο, κατηγορούμενο)

Ο Γιώργος παίζει κιθάρα συχνά.
Η Δήμητρα ορκίστηκε δασκάλα.
Το παιδί έσπασε το ποτήρι.
Ο Μάριος τρέχει γρήγορα.
Ο Γιώργος λέρωσε την μπλούζα του.
Ο Κώστας πίνει πορτοκαλάδα.
Ο Αντρέας τον κάλεσε στο σπίτι του.
Σκέφτομαι τις καλοκαιρινές διακοπές.
Μη φωνάζεις.
Ο μικρός φοβάται το σκοτάδι.
Έγραψε ένα σύντομο γράμμα.

Σύγκρινε το ύφος των παρακάτω κειμένων. Από ποιους παράγοντες καθορίζεται το κάθε ύφος;

Α. Αξιότιμε κύριε διευθυντά,
Θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι το πρόγραμμα των διαγωνισμάτων είναι ιδιαίτερα βεβαρημένο και έτσι θα επιθυμούσαμε αν είναι δυνατό να επέμβετε για  να μειωθούν τα προγραμματισμένα διαγωνίσματα σε όλα τα μαθήματά μας.

Β. Προς: kostas@hotmail.com
Κώστα, αύριο λέμε με την παρέα να πάμε για ψάρεμα. Υπολογίζουμε να φτάσουμε στην παραλία κατά τις 5 το πρωί έτσι αν τα καταφέρεις κόπιασε και εσύ. Θα περάσουμε υπέροχα!

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Ανάφερε τις κυριότερες διαφορές γραπτού – προφορικού λόγου.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Εντόπισε από τα παρακάτω κείμενα τη θεματική πρόταση, τις λεπτομέρειες και την κατακλείδα των παραγράφων.

Αύριο θα πάμε εκδρομή μαζί με το σχολείο. Όλοι ήταν προετοιμασμένοι για το γεγονός αυτό  και παράλληλα πολύ χαρούμενοι. Για αυτό, οι μαθητές της τάξης ήταν γεμάτοι ενέργεια και μπορούσαν να απολαμβάνουν το μάθημα. Αντίθετα, ο Γιώργος δεν αισθανόταν καλά επειδή δεν του άρεσαν και τόσο οι εκδρομές. Όμως, οι υπόλοιποι συμμαθητές του κατάφεραν να του φτιάξουν τη διάθεση. Έτσι, όλοι ανέμεναν με ανυπομονησία την επόμενη μέρα.

Το νέο μου σχολείο, το γυμνάσιο, είναι καταπληκτικό. Γνώρισα καινούρια πρόσωπα και δημιούργησα νέες φιλίες. Υπάρχουν ένα σωρό νέα πράγματα που μπορείς να κάνεις εδώ. Για παράδειγμα, μπορείς να παίξεις ποδόσφαιρο στο σύγχρονο κλειστό γήπεδο ή να παίζεις με ένα από τους πολλούς υπολογιστές. Επομένως, το νέο μου σχολείο είναι κατά πολύ ανώτερο από το προηγούμενο και μου δημιουργεί ευχάριστα συναισθήματα.

Συμπλήρωσε τους πίνακες κατάλληλα με βάση τα πιο πάνω κείμενα.

ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ
ΕΠΙΘΕΤΟ/ΜΕΤΟΧΗ
ΡΗΜΑΤΑ






















ΣΥΝΔΕΤΙΚΗ ΛΕΞΗ
ΣΧΕΣΗ (επεξήγηση, αντίθεση, κτλ.)














Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

E-Books Cy